Standard

NS-EN ISO 9004:2000

Tilbaketrukket

Merknad: Denne standarden har en ny utgave: NS-EN ISO 9004:2018

Rettelser og tillegg kjøpes separat.

Språk
Tjenester

Omfang

Denne standarden gir veiledning ut over kravene i NS-EN ISO 9001 for å ta hensyn til både virkningen og effektiviteten av et system for kvalitetsstyring, og følgelig potensialet for forbedring av organisasjonens prestasjon. Når den sammenlignes med NS-EN ISO 9001, er målene for kundetilfredshet og produktkvalitet utvidet til å omfatte interesseparters tilfredshet og organisasjonens prestasjon. Denne standarden kan anvendes på organisasjonens prosesser, og følgelig kan prinsippene for styring med kvalitet som den er basert på, iverksettes i hele organisasjonen. Fokus for denne standarden er å oppnå kontinuerlig forbedring målt på tilfredsheten hos kunder og andre interesseparter. Denne standarden består av veiledning og anbefalinger og er ikke ment brukt for sertifisering, forskriftsmessig eller kontraktmessig anvendelse og heller ikke for å iverksette NS-EN ISO 9001.

Dokumentinformasjon

  • Standard fra SN
  • Publisert:
  • Tilbaketrukket:
  • Utgave: 1
  • Versjon: 1
  • Varetype: NAT
  • Products.Specs.pages
  • ICS 03.100.70
  • ICS 03.120.10
  • National Committee SN/K 149

Produktrelasjon

Produkt livssyklus